نحوه تنظیم صدای فراگیر در خانه

آموزش نصب و نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

نحوه تنظیم صدای فراگیر در خانه

۲ بازديد
دو دلیل وجود دارد که ما برای دیدن یک فیلم در سینما هزینه می کنیم: برای یک تجربه همه جانبه، و افراط در خوردن ذرت بو داده تا سطح کلسترول کره ای فقط با نگاه کردن به آن افزایش یابد. این غیرمسئولانه خواهد بود که ما نحوه جزئیات میزان کره مورد نیاز برای رقابت با پاپ کورن تئاتر محلی خود را بنویسیم. با این حال، ما می‌توانیم شما را در راه‌اندازی یک سیستم صوتی فراگیر راهنمایی کنیم.

نحوه تنظیم صدای فراگیر در خانه

صدای فراگیر چیست؟

صدای فراگیر از چندین کانال صوتی و مجموعه ای از بلندگوها برای بازتولید صدا استفاده می کند. این شبیه سازی واقعی تری از صدا نسبت به تنظیم معمولی استریو 2 کاناله ایجاد می کند. هر چه تعداد (کانال های صوتی) بیشتری به یک پیکربندی معین اضافه شود، پتانسیل واقعی گرایی در بازتولید صدای فضایی بیشتر می شود. سه پیکربندی اصلی محبوب وجود دارد: 5.1، 7.1، و 9.1. عالی. این اعداد به تعداد کانال ها اشاره می کنند، اما در واقع به چه معنا هستند؟ عدد اول (قبل از نقطه اعشار) به تعداد بلندگوهای پر برد استفاده شده اشاره دارد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کنترل سینما خانگی ال جی

عدد دوم (بعد از نقطه اعشار) مشخص می کند که چند کانال ساب ووفر فرکانس پایین وجود دارد. با فیلتر پایین گذر درمان می شود و فرکانس های بالاتر از 120 هرتز را کاهش می دهد. گاهی اوقات گزینه ای با سه عدد را می بینید (به عنوان مثال، نوار صوتی Sennheiser Ambeo یک سیستم 5.1.4 است). عدد سوم استفاده از بلندگوهای هوایی (ارتفاعی) یا در مورد Ambeo، بلندگوهای رو به بالا را نشان می دهد. ممکن است بیش از حد به نظر برسد. با این وجود، اگر می‌خواهید از فناوری Dolby Atmos نهایت استفاده را ببرید، بلندگوهای بالای سر با افزودن اطلاعات ارتفاع، بازتولید صدای دقیق‌تر را تسهیل می‌کنند.

5.1 استاندارد سینمای خانگی بود

محبوب ترین راه اندازی سینمای خانگی یک پیکربندی 5.1 است که از شش کانال تشکیل شده است. پنج مورد از آنها بلندگوهای استاندارد با برد کامل هستند در حالی که یکی یک ساب ووفر اختصاصی برای بازتولید فرکانس پایین است. این چیدمان یک تجربه صدای فراگیر بسیار جامع و بدون پیچیدگی تنظیمات را ارائه می دهد. سه کانال جلو، دو کانال عقب (سوراند) و یک کانال ساب ووفر وجود دارد. این استاندارد برای رسانه های DVD و Blu-ray است: Dolby Digital و Dolby DTS با فرمت 5.1 کار می کنند.

نحوه تنظیم صدای فراگیر در خانه

شما می توانید از طریق خروجی های مختلف غربال کنید تا یک سیستم 5.1 متناسب با سبک خود پیدا کنید. متاسفانه، چیزها به سرعت گران می شوند. اگر به دنبال یک گزینه اقتصادی عالی هستید، سیستم نوار صوتی سینمای خانگی Vizio یک انتخاب عالی است که نیازی به گیرنده AV ندارد. در غیر این صورت، اگر قبلاً یک گیرنده دارید، Monoprice به دلیل محصولات با ارزش بالا و ارزان قیمت مورد احترام است.

آنچه باید در مورد گیرنده های AV بدانید

اگر می خواهید سیستم خود را بسازید، به یک گیرنده صوتی و تصویری (AV) نیاز دارید. اگر در دنیای سینمای خانگی کاملاً تازه کار هستید، یک گیرنده AV سیگنال‌های صوتی و بصری را از چندین منبع دریافت می‌کند، سپس آن سیگنال‌ها را پردازش کرده و تقویت می‌کند تا بلندگوها و نمایشگر را هدایت کند (مانند تلویزیون، مانیتور، پروژکتور). برای صدای فراگیر، به جای یک گیرنده استریو استاندارد، به یک گیرنده AV نیاز دارید زیرا بیش از دو کانال صدا را کنترل می کنید.
چه از یک گیرنده AV استفاده می کنید یا نه، HDMI ARC به سادگی می تواند کار کند. این کابل های سمعی و بصری شما را یکپارچه می کند و به جای چندین کابل، به کابل نیاز دارد. در حالی که این راهی برای محافظت از سرمایه گذاری شما در آینده است، باید بررسی کنید که تلویزیون شما با HDMI ARC سازگار باشد. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت یک تلویزیون کاملاً جدید بخرید تا با سیستم صدای فراگیر لوکس خود هماهنگ شوید.

رمزگشاها

همچنین باید به دنبال سازگاری رمزگشا باشید. گیرنده های AV معمولا بیش از یک استاندارد رمزگشا دارند. یک نقطه شروع خوب این است که به دنبال یک گیرنده آماده Dolby Digital باشید: هر DVD و همه پخش‌های HD ایالات متحده از Dolby Digital استفاده می‌کنند. این گیرنده های تایید شده شامل ورودی و آمپر برای کانال های اضافی هستند و از گنجاندن رمزگشای دالبی دیجیتال اطمینان می دهند. اگر در حال تنظیم 7.1 هستید، به دنبال گیرنده‌ای باشید که از Dolby Digital Plus پشتیبانی می‌کند.

کابل ها را برای ورودی ها و خروجی های خاص انتخاب کنید

گیرنده های AV دارای تعداد بی شماری کانکتور هستند. در اینجا می توانید همه چیز را در مورد اتصالات صوتی بیاموزید. اگر می‌خواهید خلاصه‌ای سریع از رایج‌ترین ورودی‌ها و خروجی‌های گیرنده‌های صدای فراگیر داشته باشید، ادامه مطلب را بخوانید. بسته به نوع پیکربندی 5.1 که خریداری کرده اید و تجهیزات جانبی از قبل موجود شما، ممکن است فقط برخی از این اتصالات استفاده شوند.
منبع: نکات مهم در خرید سینما خانگی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.