نحوه اتصال کابل اپتیکال صدا به تلویزیون ال جی

آموزش نصب و نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

نحوه اتصال کابل اپتیکال صدا به تلویزیون ال جی

۱۲ بازديد
کابل Optical یا کابل نوری تقریبا از بهترین روش ها برای انتقال صدا است. زیرا با این کابل صدا با کیفیت بالا انتقال می یابد و به صورت دیجیتال پخش می شود. برای اتصال و انتقال صدا با این کابل لازم است هر دو دستگاه این پورت را داشته باشند. یعنی هم تلویزیون و هم سینمای خانگی یا سیستم صوتی باید این پورت را داشته باشند. برای اتصال تلویزیون ال جی به باند سینما از این طریق، باید به روش زیر عمل کرد.

ابتدا این که باید کابل اپتیکال را به پورت هر دو دستگاه متصل کرد. سپس باید خروجی صدا برای اتصال تلویزیون ال جی را انتخاب کرد. در منوی تلویزیون در قسمت صدا، خروجی صدا باید بر روی حالت اپتیکال قرار گیرد. بعضی از انواع تلویزیون ها این گزینه را ندارند و در منوی صدا، باید گزینه بلندگو خارجی روشن شود. یا این که گزینه بلندگو تلویزیون خاموش شود. گزینه دیگری به نام خروجی صدای دیجیتال هم وجود دارد. که در صورت عدم انتقال صدا، این گزینه باید تغییر کند و روی حالت PCM یا خودکار امتحان شود. بعضی اوقات پیش می‌آید که دلیل اصلی ایجاد مشکل، درست کار نکردن سینما خانگی می‌باشد. خب در این صورت تنها راهکار تعمیرات سینما خانگی به صورت تخصصی می‌باشد تا سریعتر از سر در گمی در بیاید.


نحوه اتصال کابل اپتیکال صدا به تلویزیون ال جی

اتصال تلویزیون با روش های مختلف 1 کابل نوری یا Optical

کلید ورودی دستگاه صوتی یا سینما خانگی انتخاب شود و روی حالت AUX OPT یا Optical قرار گیرد. کلید ورودی دستگاه شاید یکی از گزینه های Input، F یا Function باشد. اگر صدا منتقل نشود، احتمالا ایراد از کابل است. برای بررسی کابل باید آن را از پشت دستگاه صوتی جدا کرد. به کابل دقت کنید، اگر نور از کابل منتقل شود یعنی کابل سالم است. کابل سالم هم، سیگنال صدایی تلویزیون را منتقل می کند. گاهی پیش می‌­آید که کابل سالم است و تنظیم صدای سینما خانگی هم درست انجام شده، اما صدا منتقل نمی‌شود. در این مواقع بهتر است برای تشخیص ایراد و تعمیرات دستگاه به اصفهان تی وی سرویس مراجعه کنید.

سیمپلینک یا Simplink چیست و دارای چه کاربردهایی است؟

Simplink یک قابلیت است و این امکان را فراهم می‌کند که با روشن کردن تلویزیون، دستگاه صوتی هم روشن شود. همچنین با تغییر میزان صدای تلویزیون، میزان صدای دستگاه صوتی نیز تغییر پیدا کند. برای استفاده از این ویژگی باید هر دو دستگاه قابلیت Simplink و ARC را داشته باشند. برای فعال سازی حالت سیمپلینک، تنظیماتی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید. در برخی از انواع مدل‌های تلویزیون، بر روی کنترل آن کلید Simplink قرار دارد. با انتخاب این کلید منوی مربوطه نمایان می‌شود و باید آن را فعال کرد. در بعضی مدل‌ها با انتخاب کلید Input هم، منوی سیمپلینک فعال می‌شود و می‌توان آن را روشن کرد.

نحوه اتصال کابل اپتیکال صدا به تلویزیون ال جی

در مدل‌های تلویزیون جدیدتر و دستگاه‌هایی با سیستم عامل Webos، در منوی صدا و زیر گزینه‌ی «بلندگوی خارجی Optical/HDMI ARC» گزینه‌ی «Simplink» قرار دارد؛ آن را روشن کنید. گزینه‌ای به نام «Simplink» در منوی عمومی (General) نیز قرار دارد و مربوط به نوع عملکرد آن است، که لازم است این گزینه را نیز روشن نمایید. نکته مهم که باید توجه کرد این که اگر دستگاه جانبی مانند رسیور یا دستگاهی دیگر با کابل HDMI به تلویزیون وصل باشد، ممکن است گاهی سیمپلینک را با اختلال مواجه کند. در این حالت باید کابل را جدا کرد، سپس قابلیت سیمپلینک را فعال نموده و عملکرد آن را بررسی کرد. برای اطلاعات بیشتر از اتصال تلویزیون ال جی، به service-lg.ir مراجعه کنید.

همچنین شعبات نمایندگی تعمیرات الجی در شهرهای شمالی کشور به بیش از 15 مورد می‌رسد. این دفاتر شامل شهرهایی چون بابل، بابلسر، چالوس، نور، قائمشهر و … می‌شوند. برای اطلاع از آدرس و شماره‌های مربوطه می‌توانید از جدول قرار گرفته در بخش بالایی صفحه استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تنظیم ماهواره هاتبرد در تلویزیون ال جی رسیور دار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.